W projekcie udzielamy tylko pomocy de minimis.
Przedsiębiorca nie jest zobowiązany do wnoszenia wkładu własnego.
Pomocą de minimis objęte są wszystkie wydatki związane z organizacją i przeprowadzeniem szkoleń oraz doradztwa poszkoleniowego, w tym także zwroty kosztów dojazdu na szkolenie oraz zakwaterowanie na czas szkolenia.

Po podpisaniu umowy wsparcia przedsiębiorca będzie miał 6 miesięcy na jej realizację.
W pierwszej kolejności będziecie Państwo przystępować do realizacji SZKOLEŃ zgodnie z obraną ścieżką. Organizacja grup szkoleniowych będzie leżała po naszej stronie.

Poniżej przedstawiamy charakterystykę ścieżek możliwych do realizacji w ramach projektu

Na którą będzie się składać:

  • prowadzone zdalnie 8-godzinne szkolenie z zagadnień ogólnych – 2 dni szkolenia oraz
  • 16-godzinne szkolenie z zagadnień z części specjalistycznej – 2 dni szkolenia

Tematy poruszane w części ogólnej Ścieżki 1 (szkolenie 8-godzinne):

  1. Uwarunkowanie przejścia z gospodarki liniowej do gospodarki o obiegu zamkniętym – ograniczoność zasobów i kryzys klimatyczny
  2. Zrównoważony rozwój w działalności przedsiębiorstw.
  3. Istota regulacji unijnych (taksonomia) i krajowych oraz działań rządowych wspierających rozwój GOZ.
  4. Gospodarka o obiegu zamkniętym – ogólna koncepcja, przykłady.
  5. Cyrkularne modele biznesowe z przykładami dobrych praktyk.
  6. Sposoby finansowania działalności GOZ w przedsiębiorstwie oraz sieci przedsiębiorstw we wdrożeniach rozwiązań GOZ z przykładami dobrych praktyk.

Tematy poruszane w części specjalistycznej Ścieżki 1 (szkolenie 16-godzinne):

  1. Sektorowe uwarunkowania ograniczoności surowców i narzędzia do identyfikacji materiałów i odpadów
  2. Hierarchia postępowania z odpadami i zarządzanie odpadami.
  3. Narzędzia dla biznesu wspierające transformację w kierunku GOZ, w tym wskaźniki GOZ, środowiskowa ocena cyklu życia (LCA), wskaźnik śladu węglowego oraz narzędzia do analizy tworzenia i utraty wartości w przedsiębiorstwie.
  4. Cyrkularne strategie projektowania produktów i usług z przykładami dobrych praktyk.
  5. Analiza istniejących łańcuchów wartości przedsiębiorcy i przemodelowanie procesów,produkcji, usług w kierunku GOZ.

16-godzinne szkolenie z zagadnień z części specjalistycznej – 2 dni szkolenia. Tematy poruszane na szkoleniu ze Ścieżki 2 będą tożsame z tematami z części specjalistycznej Ścieżki 1:

  1. Sektorowe uwarunkowania ograniczoności surowców i narzędzia do identyfikacji materiałów i odpadów
  2. Hierarchia postępowania z odpadami i zarządzanie odpadami.
  3. Narzędzia dla biznesu wspierające transformację w kierunku GOZ, w tym wskaźniki GOZ, środowiskowa ocena cyklu życia (LCA), wskaźnik śladu węglowego oraz narzędzia do analizy tworzenia i utraty wartości w przedsiębiorstwie.
  4. Cyrkularne strategie projektowania produktów i usług z przykładami dobrych praktyk.
  5. Analiza istniejących łańcuchów wartości przedsiębiorcy i przemodelowanie procesów, produkcji, usług w kierunku GOZ.

16-godzinne szkolenie z jednego z wybranych przez przedsiębiorcę zagadnień z części specjalistycznej – 2 dni szkolenia.

Tematy poruszane na szkoleniu ze Ścieżki 3 będą tożsame z jednym z wybranych tematów z części specjalistycznej Ścieżki 1 (5 tematów do wyboru).

  1. Sektorowe uwarunkowania ograniczoności surowców i narzędzia do identyfikacji materiałów i odpadów

LUB

  1. Hierarchia postępowania z odpadami i zarządzanie odpadami

LUB

  1. Narzędzia dla biznesu wspierające transformację w kierunku GOZ, w tym wskaźniki GOZ, środowiskowa ocena cyklu życia (LCA), wskaźnik śladu węglowego oraz narzędzia do analizy tworzenia i utraty wartości w przedsiębiorstwie.

LUB

  1. Cyrkularne strategie projektowania produktów i usług z przykładami dobrych praktyk.

LUB

5.   Analiza istniejących łańcuchów wartości przedsiębiorcy i przemodelowanie procesów, produkcji, usług w kierunku GOZ.

Szkolenia będziemy organizować w grupach 10-osobowych, każdy z uczestników i uczestniczek otrzyma materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, teczkę, notes, długopis, pendrive.

Szkolenia będziemy organizować w formie wykładów i ćwiczeń. Na szkoleniach stacjonarnych zapewniamy wyżywienie – ciągłą przerwę kawową oraz lunch.

Każdy z uczestników i uczestniczek szkoleń stacjonarnych będzie mógł skorzystać ze zwrotu kosztów dojazdu na nie oraz zakwaterowania, zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie korzystania ze zwrotu kosztów dojazdu i noclegów dostępnym w zakładce „Do pobrania”. W przypadku korzystania z zakwaterowania, zapewnimy uczestnikom i uczestniczkom posiłek w postaci kolacji i śniadania.

Uczestnicy i uczestniczki będą mieli w obowiązku:

  • Aktywnie uczestniczyć w szkoleniu
  • Uzupełniać o podpisy wszelką dokumentację związaną z realizacją szkolenia, w tym listy obecności, potwierdzenia skorzystania z wyżywienia, odbiory materiałów szkoleniowych i innych
  • Być obecni na co najmniej 80% czasu szkolenia
  • Przystąpić do testu wiedzy
  • Uzupełnić ankietę poszkoleniową
  • W przypadku korzystania ze zwrotu kosztów dojazdu i zakwaterowania – uzupełnić i przesłać dokumenty zgodnie z postanowieniami Regulaminu

Uczestnik/uczestniczka, który/a nie będzie obecny/a na co najmniej 80% czasu szkolenia, lub nie uzyska minimum 60% prawidłowych odpowiedzi na teście sprawdzającym nabycie kompetencji, lub nie uzupełni ankiety poszkoleniowej, nie otrzyma zaświadczenia ukończenia szkolenia. Nie będzie on/ona mógł/mogła również przystąpić do doradztwa poszkoleniowego. Koszty poniesione na tą osobę w projekcie będą niekwalifikowalne.

Po zakończonej ścieżce szkoleniowej każdy z uczestników i uczestniczek będzie mógł skorzystać z DORADZTWA POSZKOLENIOWEGO w zakresie GOZ w wymiarze nie przekraczającym 10 godzin zegarowych doradztwa na jedną osobę. Zapotrzebowanie na doradztwo poszkoleniowe uczestnik bądź uczestniczka określi w ankiecie poszkoleniowej.

Doradztwo będzie miało na celu zaplanowanie bądź zaprojektowanie nowych działań w firmie zgodnych z GOZ lub zmianę w dotychczasowych działaniach przedsiębiorstwa na działania zgodne z GOZ.

Spotkania w ramach doradztwa mogą odbywać się w siedzibie przedsiębiorstwa, biurze projektu, miejscu łatwo dostępnym dla uczestnika i uczestniczki, bądź zdalnie.

Przedsiębiorca oraz jego pracownicy i pracownice korzystający z doradztwa będą mieli w obowiązku:

  • Aktywnie uczestniczyć we wsparciu, ściśle współpracować z doradcą
  • Uzupełniać o podpisy wszelką dokumentację związaną z realizacją wsparcia, w tym formularze wykonania usługi doradczej i inne
  • Uczestniczyć we wsparciu w wymiarze czasu zadeklarowanym w ankiecie poszkoleniowej
  • Uzupełnić ankietę oceniającą jakość przeprowadzonego doradztwa

W momencie zakończenia przez przedsiębiorcę udziału w projekcie ponownie przeliczymy kwotę pomocy de minimis, zgodnie z faktycznie poniesionymi wydatkami przypadającymi na dane przedsiębiorstwo i jego pracowników i pracownice. Zrobimy to na podstawie dokumentów przekazanych nam w oryginale, zarówno przez Państwa, jak i organizatorów wsparcia.

Wszelkie działania związane z realizacją szkoleń i doradztwa będziemy prowadzić zgodnie ze standardami dostępności określonymi w Wytycznych w zakresie realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027.
Do realizacji wsparcia zatrudnimy wykwalifikowaną kadrę specjalistów z dziedziny GOZ.
Harmonogramy wsparcia będziemy tworzyć w porozumieniu z uczestnikami i uczestniczkami.
Harmonogramy wsparcia będziemy zamieszczać na stronie internetowej projektu minimum na 7 dni kalendarzowych przed rozpoczęciem jego udzielania. Miejscem zamieszczania harmonogramów jest zakładka „Realizacja”.
Harmonogramy wsparcia będziemy przesyłać do Państwa mailowo z odpowiednim wyprzedzeniem.

Więcej informacji na temat organizacji wsparcia i zasad udzielania pomocy de minimis w ramach projektu znajdą Państwo w Regulaminie Projektu znajdującym się w zakładce DO POBRANIA

W przypadku pojawiających się wątpliwości po lekturze Regulaminu, zapraszamy do kontaktu z pracownikami zespołu projektowego. Numery telefonów oraz adres mailowy zamieściliśmy w zakładce KONTAKT